Alternativa moderna, sanatoasa, ecologica si economica la scutecele de unica folosinta

luni, 30 iulie 2012

Itti Bitti

Iata ca de ceva timp gasim scutecele Itti Bitti si in Romania, prin intermediul magazinului hiphip.ro.
- Ele difera de celelalte scutece textile in primul rand prin materialul impermeabil exterior pufos (minky) care le si defineste. Mai gasim acest material doar la seria minky de la Wonderoos.
- Un alt aspect caracteristic este sistemul snap-in-one, adica avem chilotelul de protectie impermeabil (care este captusit pe interior cu un material "stay dry") pe care se prind cu capse inserturile absorbante (sistem intalnit si la scutecele PopIn). Inovative la Itti Bitti sunt si capsele colorate (mov, galben, albastru, rosu), astfel ca stii exact unde se prinde fiecare.
- Inserturile sunt din bambus 70% si bumbac organic 30%, acoperite cu un strat "stay dry" pentru a mentine pielea copilasului uscata.
- Denumirea "Itti Bitti" semnifica ceva micut, iar acest aspect "nevoluminos" este dat tocmai de faptul ca scutecele sunt disponibile pe marimi.


CUM ARATA
La Itti Bitti gasim 3 variante (modele) de scutec: d'lish snap-in one, d'lish all-in-one si tutto, pentru a satisface toate cerintele.
D'lish Snap-in-one este un scutec disponibil in 3 marimi (S, M, L) ceea ce asigura o potrivire perfecta pe funduletul copilasului, fara a mai fi nevoie de ajustari. Este compus din chilotelul exterior, captusit cu "stay dry", pe care se prind cu capse un absorbant patrat care se impatureste in trei si inca unul in forma de piscot cu strat "stay dry" deasupra. La nevoie se mai poate adauga inca un mini-absorbant.

D'lish All-in-one, asa cum ii spune si numele, este dintr-o singura bucata. Absorbantul principal din microfibra este gata cusut in interior, iar inca unul suplimentar, din bambus+bumbac, este cusut doar la un capat, la spate.  La nevoie se mai poate adauga inca un mini-absorbant care se prinde cu capse. De asemenea este disponibil in 3 marimi (S, M, L).

Tutto este scutecul cel mai complex, fiind creat pentru a acoperi toate necesitatile de la nastere pana la trecerea la olita. Asadar este un scutec one size, reglarea marimii facandu-se cu ajutorul capselor din fata (4 nivele) si a celor din talie. Vine cu 3 absorbante de marimi si forme diferite care se prind cu capse colorate si pot fi combinate dupa necesitati. In plus, un elastic interior cu rol de protectie asigura de "scaparea" accidentala pe la spate a treburilor mari.


EXPERIENTA PRACTICA
D'lish Snap-in-one
Noi avem marimea S, l-am folosit la bebelus de la nastere, cand suprapuneam cele doua "urechi" pentru a-l cuprinde la burtica, iar in prezent, la 2 luni, inca ii este bun. Este foarte dragut. Doar inserturile din bambus+bumbac au devenit cam scortoase.
D'lish All-in-one
Avem marimea L si l-am folosit la baietelul cel mare care are aprox 13-14 kg. Se aseaza foarte bine! Este foarte simpatic si dragalas. Se usuca ceva mai greu si poate e mai dificil de clatit deoarece este mai voluminos, dar nu m-am impiedicat de acest lucru. Este un scutec care imi place si nu prea am ce sa-i reprosez.
Tutto
Desi am vazut multe persoane care il apreciaza chiar in mod deosebit, Tutto nu este favoritul meu. Dupa mine are mult prea multe capse ceea ce face utilizarea lui dificila, atat la asamblare (dureaza pana le potrivesti pe toate), cat si la clatire (te zgarii mereu in ele) si ma gandesc ca si la purtare (baietelul meu obisnuieste sa topaie pe pat si mereu ma tem sa nu se loveasca cumva in capse, desi sunt ascunse in material). In plus, inserturile foarte inguste nu ofera o capacitate foarte mare de absorbtie. La bebe nici nu am incercat sa-l folosesc deoarece micsorarea din capsele din fata mi se pare ca l-ar face mult prea voluminos, mai ales datorita materialului exterior pufos.


CONCLUZII
Din punctul meu de vedere, Itti Bitti nu exceleaza la capitolul performanta. Este un scutec cu talie joasa, ingust intre picioare si indiferent cate inserturi folosesti nu tine mai mult de 1-2 pipi. Nu este pentru "heavy-wetters" si nici pentru noapte. De altfel, acesta este un scutec facut sa fie vazut si admirat. Lucru care nu se intampla noaptea! De asemenea, nu este un scutec pentru purtare intensiva, in orice situatie. Este un scutec pe care vei dori sa-l tii "de bun".

In schimb, Itti Bitti castiga detasat, fata de orice alt scutec, la impresia artistica. Este atat de dragut si se aseaza atat de bine, mai ales in varianta pe marimi, incat cu greu poti sa-i rezisti. Din acest punct de vedere este un "must have" in orice garderoba de bebe care se respecta. :) Mai ales in cazul fetitelor! Mai ales vara! Nu este un scutec de purtat pe sub haine, ci la vedere. Este scutecul cu care vei convinge orice mamica sa treaca la scutecitul textil doar aratandu-i ce bine arata copilul tau imbracat cu un Itti Bitti. Pufosenia materialului, paleta deosebita de culori si modele si croiul perfect sunt atuurile acestui scutec pentru a atrage toate privirile.

2 comentarii:

  1. Noi avem Tutto si un AIO - de departe preferatul meu este Tutto, mi se pare ca e mai putin voluminos (pentru ca aproape niciodata nu pun toate inserturile) si se aseaza mult mai bine (cel putin pe Raducu al meu care e mai "pufos" de fel :)).

    RăspundețiȘtergere
  2. D'lish nu am incercat dar Tutto mi se pare foarte ok. Absoarbe bine, a tinut si 4h fara probleme si sunt foarte foarte frumosi. Nu mi se pare ca arata voluminosi deloc, si bebe nu are nici 4 luni. Singurul inconvenient, desi Tudor nu sta inca in fundulet, cand sta in scoica Tutto ii lasa urme pe fundulet de la toate inserturile acelea suprapuse. Presupun ca mai tarziu cand isi va petrece aproape jumatate de zi stand in sezut va fi la fel. O sa iau si D'lish sa testam, dar sa ajunga bebe la marimea L ca un M cred ca l-am folosi prea putin.

    RăspundețiȘtergere